PROJEKTI

Šolski center Ljubljana je vključen v naslednje projekte

Nekateri projekti še tečejo, nekateri pa so že zaključeni. Več informacij o posameznem projektu najdete v spodnjih zavihkih.


  • DigiTrajni učitelj 2023 - 2026

    Digitrajni učitelj je vseslovenski razvojni projekt, podprt s strani MVI, NOO in EU. Namen projekta je usposabljanje strokovnih in vodstvenih delavcev v vzgoji in izobraževanju za krepitev digitalnih kompetenc, kompetenc za trajnostni razvoj ter finančne pismenosti.

    Cilji projekta so:

    - v usposabljanja bomo vključili več kot 700 VIZov in 20.000 strokovnih in vodstvenih delavcev VIZ

    - vzpostavili več kot 40 razvojnih skupin ter usposobili 700 multiplikatorjev, 130 svetovalcev VIZ in do 1400 prenašalcev znanja.

    - vzpostavili aktivne samoučeče se skupnosti VIZ, ki bodo imele trajnostni učinek tudi po izteku projekta financiranja z namenom kontinuiranega profesionalnega razvoja in prenosa v prakso


    Konzorcij projekta Digitrajni učitelj sestavljajo naslednje institucije:

    Založba Rokus Klett d.o.o., Skupnost zavodov Konzorcija šolskih centrov (Šolski center Ljubljana, Šolski center Kranj, Šolski center Nova Gorica, Šolski center Novo mesto, Šolski center Celje, Šolski center Velenje, Šolski center Ptuj), ARNES - Akademska in raziskovalna mreža Slovenije, Academia Maribor, Univerza v Ljubljani (v nadaljevanju: UL) - Center UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu, UL – Filozofska fakulteta, UL – Ekonomska fakulteta, UL – Fakulteta za matematiko in fiziko, UL – Fakulteta

    za računalništvo in informatiko, RIC – Državni izpitni center, CPI – Center za poklicno izobraževanje, Združenje ravnateljev vrtcev Slovenije, Združenje ravnateljic in ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva Slovenije, Zveza srednjih šol in dijaških domov Slovenije, Skupnost višjih strokovnih šol Slovenije in Zveza ljudskih univerz Slovenije. 


    Obdobje trajanja:

    od izdaje sklepa o izboru do 30.6.2026

    Kontaktna oseba/Koordinator na ŠCLJ:

    Maja Lesjak, maja.lesjak@sclj.si, 065 563 407

    Nataša Gorjanc, natasa.gorjanc@sclj.si, 065 556 698

    Sabina Skornšek, sabina.skornsek@sclj.si, 065 556 698


    Več informacij na https://digitrajni.si/



  • Koda - Kreativnost 2024

    Projekt je bil prijavljen na javni razpis Ministrstva za digitalno preobrazbo za sofinanciranje usposabljanj otrok in mladih za krepitev digitalnih kompetenc ter spodbujanje in promocijo naravoslovnih in tehniških poklicev.

    Trajanje projekta: od 1.1.2024 do 30.11.2024​


    Prijavitelj: ŠC Kranj​

    ŠC Ljubljana sodeluje pri projektu kot konzorcijski partner. Ostali partnerji v projektu so: Šolski center Celje,  UPI – ljudska univerza Žalec, Šolski center Novo mesto, Šolski center Velenje, DSŠ Lendava, Šolski center Ptuj, Šolski center Nova Gorica​


    V projektu bomo izvajali delavnice za krepitev digitalnih kompetenc za otroke in mlade v Republiki Sloveniji. Naše osrednje poslanstvo je omogočiti otrokom in mladostnikom pridobivanje pomembnih digitalnih veščin, ki jim bodo koristile tako v njihovem osebnem razvoju kot tudi pri prihodnjih poklicnih

    priložnostih.


    Prva usposabljanja bomo na ŠC Ljubljana izvedli 18. marca 2024.

    Koordinatorka: Maja Lesjak, maja.lesjak@sclj.si, 065 563 407


    #digiSI 

    Projekt sofinancira Ministrstvo za digitalno preobrazbo


  • Erasmus+, mobilnost dijakov in osebja VET: razpisno leto 2023

    Akreditirani projekt: 2023-1-SI01-KA121-VET-000130679 Ključni ukrep 1, učna mobilnost posameznikov


    Uspešno smo prijavili nov projekt mobilnosti posameznikov tudi za novo šolsko leto v okviru katerega imamo namen izvesti 24 mobilnosti dijakov na 5 različnih destinacij in 14 mobilnosti osebja v obliki sledenja na delovnem mestu, ter vsaj 4 mobilnosti osebja v obliki strukturiranih tečajev. Sprejeli bomo tudi goste iz tujine in ponovno organizirale dohodne mobilnosti za učitelje.


    V projektu lahko sodelujejo dijaki, ki so v šolskem letu 2023/2024 vpisani v 3. letnik SSKŠ ali 3. letnik SLŠ in dijaki prvih letnikov programa PTI na SLŠ, ter vsi strokovni sodelavci na obeh šolah.


    Koordinatorka E+: Maja Lesjak, maja.lesjak@sclj.si, 065 563 407

  • Erasmus+, mobilnost dijakov in osebja VET: razpisno leto 2022

    Akreditirani projekt: 2022-1-SI01-KA121-VET-000057608 Ključni ukrep 1, učna mobilnost posameznikov


    V šolskem letu 2023/2024 nadaljujemo s projektom iz razpisnega leta 2022, ki smo ga uspešno podaljšali do 30. 6. 2024.

    V okviru projekta smo v preteklem šolskem letu že izvedli 32 mobilnosti dijakov, ki so opravljali PUD pri delodajalcih v tujini in 4 mobilnosti dijakov, ki so opravljali praktično usposabljanje v šolskih delavnicah partnerske šole v tujini in se udeleževali njihovih predavanj. Dijaki s programov strojni tehnik, kemijski tehnik, lesarski tehnik in lesarski tehnik PTI so v različnih skupinah in različnih terminih skupno opravili mobilnost v 6 različnih državah.

    V okviru projekta smo opravili tudi 10 mobilnosti učiteljev v obliki sledenja na delovnem mestu. Tudi učitelji so v različnih terminih mobilnosti obiskali skupno 6 različnih destinacij.

    Za razliko od prejšnjega leta smo vzpostavili vezi in partnerje na novih destinacijah (Malta, Avstrija, Portugalska (Faro), Španija (Alicante)) in obudili sodelovanje s finskim centrom OSAO, s katerim smo že sodelovali v preteklosti.

    V okviru istega projekta v šolskem letu 2023/2024 načrtujemo še 10 mobilnosti dijakov (Portugalska, Braga) in vsaj 4 mobilnosti osebja kot sledenje na delovnem mestu, od tega bosta 2 mobilnosti v 3. države (Kanada). V okviru sredstev istega projekta pa si želimo izpeljati še 10 mobilnosti osebja v obliki strukturiranih tečajev, kot smo jih tudi napovedali s prijavo projekta. Zaradi manjših skupin dijakov, lahko izpeljemo mobilnosti na več destinacij, kar privede do povečanega zanimanja za dohodne mobilnosti, ki jih prav tako načrtujemo v tekočem šolskem letu.


    Cilji mobilnosti so predvsem izboljšati poklicne in ključne kompetence udeležencev, komunikacijske spretnosti (v tujih jezikih), razvijati samostojnost, samoiniciativnost, odgovornost in motivacijo. Prek druženja z dijaki iz države gostiteljice in drugih držav ter spoznavanja naravnih, družbenih, gospodarskih, poklicnih in kulturnih značilnosti dijaki bolje razumejo kulturno pestrost in medkulturno bogastvo Evrope. Vse to izdatno in pozitivno prispeva h kakovosti poučevanja, učenja in vzdušja na ŠCLJ.


    Koordinatorka E+: Maja Lesjak, maja.lesjak@sclj.si, 065 563 407


  • Erasmus+, mobilnost dijakov in osebja VET: razpisno leto 2021

    Akreditirani projekt: 2021-1-SI01-KA121-VET-000006506 Erasmus+, ključni ukrep 1 – učna mobilnost posameznikov


    V šolskem letu 2022/2023 smo decembra pričeli z izvajanjem projekta iz razpisnega leta 2021. Projekt smo pred tem podaljšali, saj smo pred njim izvajali še mobilnosti iz razpisnega leta 2019 (to je bilo zaradi pandemije onemogočeno in izvedeno z velikim časovnim zaostankom).

    V projektu 2021 je bilo načrtovanih 10 mobilnosti dijakov, 6 mobilnosti osebja kot sledenje na delovnem mestu (job-shadowing) in 10 mobilnosti osebja v obliki strukturiranih tečajev. Do konca šolskega leta 2022/2023, nam je uspelo realizirati vse zastavljene cilje in jih celo preseči.


    Izvedene mobilnosti / Načrtovane mobilnosti 


    Mobilnost dijakov 16/10

    Mobilnost osebja (job-shadowing) 9/6

    Mobilnost osebja (strukturiran tečaj) 11/10


    Koordinatorka E+: Maja Lesjak, maja.lesjak@sclj.si, 065 563 407



  • Praline 2021 - 2023

    ŠCLJ je kot del Skupnosti zavodov Konzorcij šolskih centrov Slovenije vključen v projekt Praline (Promoting Adult Learning Network). Praline je 3-letni mednarodni projekt v katerega je vključenih 10 partnerjev evropskih držav, primarni cilj projekta pa je vzpostavitev, razvoj in krepitev mrež sodelujočih partnerskih organizacij z namenom vzpodbujanja izobraževanja odraslih.


    Trajanje: 15.1.2021 - 14.1.2023


    Partnerji:

    MBO Raad - NL - PIC 944298008

    Association of Colleges - UK - PIC 946281852

    Education and Training Board Ireland IE - PIC 919078978

    Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry - FI - PIC 918325385

    Skupnost Zavodov Konzorcij Solskih Centrov - SI - PIC 919425268

    Estonian Association for Advancement of Vocational Education - EE - PIC 903343735

    IKASLAN BIZKAIA Asoc. de Directore/as de Inst. Pcos. De secu - ES - PIC 946616793

    Asociación de Centros de Formación Profesional FPEmpresa - ES - PIC 892254695

    Union Nationale des Maisons Familiales Rurales d’Education et d’Orientation  l'UNMFREO - FR - PIC 949693827

    ANESPO Associação Nacional de Escolas Professionais - PT - PIC 939523959

    Hrvatsko andragoško društvo - HR - PIC 931176624


  • Digitalna prožnost 2021 - 2023

    Projekt DIGITALNA PROŽNOST, kombinirano učenje v času pandemije, v katerega je naš šolski center vključen od jeseni 2021 do junija 2023, ko se projekt konča, obravnava izzive, s katerimi se soočajo šole zaradi Covida-19, in zlasti to, kako šole nadaljujejo s poukom v času zaprtja. Njegov cilj je razviti sveženj gradiv in virov za usposabljanje na evropski ravni, da bi vodje šol in učitelji pridobili znanja za razvoj novih spletnih in kombiniranih pristopov k izvajanju učnega načrta v času, ko je običajno izobraževanje ovirano zaradi zaprtja šole ali prisilne odsotnosti učiteljev in učencev. 

    Projekt združuje šest partnerjev iz petih držav:  Bennett Memorial School, Tunbridge Wells, Kent in EdEUcation iz Velike Britanije, FUNDACIÓN CESTE, EDUCACIÓN Y EMPRESA, Zaragoza, Španija, Imatran yhteislukio, Imatra, Finska, Liceo Scientifico Galileo, Trento, Italija in Šolski center Ljubljana, Slovenija.

    Partnerji obravnavajo različne vrste motenj, elemente kombiniranega učenja, izzive, s katerimi se soočajo na ravni šole pri izvajanju spletnih in kombiniranih pristopov k poučevanju, potrebne spretnosti osebja in učencev z zavestnim razvijanjem in preizkušanjem modelov kombiniranega učenja ter s tem povezanih treningov za usposabljanje in izvajanje pouka na daljavo.

    Vodja projekta v Sloveniji je gospa Nives Počkar.

    Več o projektu in možnosti vključitve si lahko preberete spodaj.

    https://www.digitalres.org/


  • Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja 2020

    ŠC Ljubljana je eden izmed vzgojno izobraževalnih organizacij, ki je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij »Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja 2020«.


    Zaposlitev sofinancirata Republika Slovenija (Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport) in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014 -2020, prednostne osi: 8. »Spodbujanje zaposlovanja in transnacionalna mobilnost delovne sile«, prednostne naložbe: 8.2 »Trajnostna vključitev mladih na trg dela (ESS), zlasti tistih, ki niso niti zaposleni niti vključeni v izobraževanje ali usposabljanje, vključno z mladimi, ki jim grozi socialna izključenost, in mladimi iz marginaliziranih skupnosti, tudi prek izvajanja jamstva za mlade«; specifičnega cilja: 8. 2. 1 »Znižanje brezposelnosti mladih«.


    Financiranje iz sredstev evropske kohezijske politike


    Za uresničevanja ciljev se zagotavljajo finančna sredstva iz skladov evropske kohezijske politike: Evropski sklad za regionalni razvoj (ESRR), Evropski socialni sklad (ESS) in Kohezijski sklad (KS).


    Evropski sklad za regionalni razvoj (ESRR) si prizadeva okrepiti regionalno ekonomsko in socialno kohezijo z vlaganjem v sektorje, ki spodbujajo rast, s čimer se povečuje konkurenčnost in ustvarjajo nova delovne mesta. ESRR financira tudi projekte čezmejnega sodelovanja.


    Evropski socialni sklad (ESS) naložbe usmerja v ljudi, pri čemer se osredotoča na izboljšanje možnosti za zaposlitev in izobraževanje. Cilj tega sklada je tudi pomagati tistim, ki so prikrajšani ter jim grozi revščina in socialna izključenost.


    Kohezijski sklad(KS) vlaga v zeleno rast in trajnostni razvoj ter izboljšuje povezljivost v državah članicah, katerih BDP je pod 90 % povprečja osemindvajsetih držav članic Evropske unije.


    Vse aktualne možnosti, ki izhajajo iz sodelovanja si lahko preberete http://www.eu-skladi.si/ekp/zakonodaja.

  • Munera 3

    V obdobju 2018 do 2022 bodo na ŠC Ljubljana in 85ih šolah po Sloveniji izvajani programi nadaljnjega poklicnega izobraževanja in usposabljanja za zaposlene in sicer kot dodatna usposabljanja, kvalifikacije ali prekvalifikacije, ki morajo slediti potrebam na trgu dela in na posameznih delovnih mestih. Munera 3 nudi zaposlenim številne možnosti vključevanja v programe nadaljnjega poklicnega izobraževanja in usposabljanja, s ciljem izboljšanja njihovih kompetenc zaradi potreb na trgu dela, večje zaposljivosti in mobilnosti med področji dela ter osebnega razvoja in delovanja v sodobni družbi. Programi se bodo izvajali na strokovnih področjih tehnike, biotehnike in storitev v vseh dvanajstih statističnih regijah Republike Slovenije. V projekt bo lahko vključenih najmanj 17.640 zaposlenih, ki se bodo lahko izobraževali in usposabljali na ravni srednješolskega poklicnega, srednješolskega strokovnega ter višješolskega izobraževanja. Več o projektu in možnosti vključitve si lahko preberete spodaj.

  • Nadaljnja vzpostavitev IKT infrastrukture v vzgoji in izobraževanju

    Cilj operacije je izboljšanje kompetenc in dosežkov mladih ter večja usposobljenost izobraževalcev prek večje uporabe sodobne IKT pri poučevanju in učenju. Vzgojno-izobraževalnim zavodom se sofinancira izgradnja brezžičnih omrežij in nakup IKT opreme, razvoj e-storitev in e-vsebin. Povezavo na spletno stran evropske kohezijske politike v Slovniji najdete na http://www.eu-skladi.si/. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

  • Institucionalno usposabljanje in priprave na nacionalne poklicne kvalifikacije

    Pri tem projektu bo Šolski center Ljubljana izvajal usposabljanja in priprave na NPK izpite za različne programe (računalniški, lesarski, strojni). Naročnik in plačnik bo Zavod RS za zaposlovanje, ki nam bo pošiljal evidentirane brezposelne osebe, z namenom usposobitve le teh za konkurenčnejši vstop na trg dela.

  • Usposabljanje mentorjev 2016 – 2021

    Dobro mentorstvo je čedalje pomembnejše, v gospodarstvu in v šolstvu. Zato je Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport razpisalo evropski projekt, financiran tudi s strani EU, imenovan Usposabljanje mentorjev 2016 – 2021. Namenjen je mentorjem iz podjetij, ki delajo z dijaki in študenti, pridobljena znanja pa so zelo koristna tudi za mentorstvo sodelavcem.


    Usposabljanje je za udeležence brezplačno. Traja 24 ur, od tega v obliki zanimivih delavnic in skupinskega dela.


    Naslednjo usposabljanje mentorjev predvidevamo v septembru 2019.


    Tekom leta bomo spremljali javne razpise na različnih ministrstvih ter drugih potencialnih naročnikih in iskali svojo priložnost na področju izobraževanja in usposabljanja.

DIGITALNA PROŽNOST

Izvedeni programi na ŠC Ljubljana

1.9.2021 - 30.6.2023

Reševanje izzivov, s katerimi se soočajo šole v času pandemije

Ta dvoletni projekt obravnava izzive, s katerimi se soočajo šole zaradi Covida-19, in zlasti to, kako šole nadaljujejo s poukom v času zaprtja. Njegov cilj je razviti sveženj gradiv in virov za usposabljanje na evropski ravni, da bi vodje šol in učitelji pridobili znanja za razvoj novih spletnih in kombiniranih pristopov k izvajanju učnega načrta v času, ko je običajno izobraževanje ovirano zaradi zaprtja šole ali prisilne odsotnosti učiteljev in učencev. 

Ciljna starostna skupina je srednješolski sektor, projekt pa združuje šest partnerjev iz petih držav. 

Partnerji bodo obravnavali različne vrste motenj, elemente kombiniranega učenja, izzive, s katerimi se soočajo na ravni šole pri izvajanju spletnih in kombiniranih pristopov k poučevanju, potrebne spretnosti osebja in učencev z zavestnim razvijanjem in preizkušanjem modelov kombiniranega učenja ter s tem povezanih treningov za usposabljanje in izvajanje pouka na daljavo.


CILJI PROJEKTA:

  • zbrati obstoječo prakso spletnega in kombiniranega učenja v partnerskih državah in opredeliti prednostne naloge za razvoj;
  • pripraviti sklop smernic za prehod na spletno in kombinirano učenje na ravni šolske politike;
  • razviti in zagotoviti vire usposabljanja za učitelje in podporno osebje o tem, kako izvajati učinkovito spletno in kombinirano učenje;
  • pilotno preizkusiti, testirati, oceniti in izpopolniti usposabljanje in modele na petih srednjih šolah v petih državah pri različnih predmetih in starostnih skupinah;
  • oceniti vpliv na učenje in motivacijo, vključno s podatki in povratnimi informacijami učencev, učiteljev in staršev;
  • pripraviti niz študij primerov iz vsake države;
  • deljenje rezultatov s širšo javnostjo.
Program

Katera so najnovejša dogajanja v projektu?

V prvem delu projekta smo raziskovali izzive, s katerimi so se soočale šole zaradi pandemije, in morebitne strategije za njihovo reševanje. Ta analiza je zajemala 7 področij:

  • Strategije za usmerjanje učenja med zaprtjem šole 
  • Logistični izzivi vzpostavitve učenja na daljavo
  • Strokovno znanje osebja pri prehodu na spletno učenje in potrebe po izpopolnjevanju
  • Urejanje različnih potreb učnega načrta, kot je npr. praktično delo
  • Strategije za zagotavljanje rednega učenja na daljavo
  • Strategije za ohranjanje vključenosti 
  • Možnosti učenja zunaj šole in med vrstniki
  • Ocenjevanje


Rezultati te analize so pokazali, da so različne države uporabile različne pristope k izvajanju učenja v času pandemije, vendar so pokazali tudi na primere dobre prakse.

Obenem pa so tudi podkrepili potrebe, ki so bile ugotovljene v fazi prijave, in stalne izzive, s katerimi se soočajo šole. To pa je prispevalo k oblikovanju vsebine, ki bo potrebna za module usposabljanja, kar je naslednja faza projekta.

Nekatere od ugotovljenih težav so bile tudi:

  • spletno vedenje in motivacija učencev
  • dostop do tehnologije doma
  • odpor osebja do tehnologije
  • izvajanje praktičnih predmetov po spletu
  • spremljanje učencev
  • dodatni čas, ki ga učitelji potrebujejo za pripravo
  • varnost spletnega ocenjevanja za preprečevanje goljufanja
Program

MUNERA 3

Izvedeni programi na ŠC Ljubljana

1.3.2019 - 31.8.2022

Umetnost in tehnike struženja lesa

PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Cilj programa je bil izboljšanje kompetenc zaposlenih za zmanjšanje neskladij med usposobljenostjo in potrebami trga dela. Potreba po izobraževanju se spreminja in ostaja aktualna skozi celotno življenjsko obdobje zato se mora temu prilagoditi tudi izobraževalni sistem.

Izobraževalne ustanove se s takšno izvedbo tesneje povežejo z gospodarstvom; z namenom pretoka znanja, pridobivanja praktičnih izkušenj ter odkrivanja in pridobivanja talentov.

Izveden program pri udeležencu spodbudi odprtost, kreativnost, inovativno in multidisciplinarno razmišljanje, razvoj socialnih veščin ter zagotavljanje znanj, ki jih delodajalci potrebujejo danes in v prihodnosti.

program sprejel programski odbor: 21. 2. 2019, program sprejel svet zavoda: 4. 3. 2019

Program

Čiščenje prostorov

VSEBINA USPOSABLJANJA:

Ročno čiščenje prostorov, strojno čiščenje prostorov, dezinfekcija prostorov, načrtovanje, priprava, izvedba in kontrola lastnega dela, racionalna raba energije, materiala in časa, varovanje zdravja in okolja, komuniciranje s sodelavci, naročniki in strankami, sodelovanje v skupini.


PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Udeleženka načrtuje in obvladuje zaporedja opravil pri čiščenju, pripravi in uporablja ročne in strojne pripomočke za čiščenje, pozna vrste in lastnosti materialov, ki določajo vrste čiščenja, pozna čistila in premaze za čiščenje ter trajnost in uporabne značilnosti materialov, značilne poškodbe pri uporabi in vzdrževanju, rezultate nege na materialih, pozna in uporablja dezinfekcijska sredstva.

program sprejel programski odbor: 22. 8. 2018, program sprejel svet zavoda: 14. 2. 2019

Program

Orožja v bojevanju za pozornost poslušalcev - retorične ukane - učitelj, javni govorec

VSEBINA USPOSABLJANJA:

Osnovno predavanje z razpravo: orožja v bojevanju za pozornost poslušalcev, zakaj, od kdaj in kako ljudje govorimo, volja do govorjenja in nastopanja (motivacija & samo-motivacija učitelja), prava mera pri uporabi mašil, poudarkov, očesnega stika in humorja, Kaj pa tako mahaš z rokami, retorične ukane učitelja – učitelj, javni govorec.

Delavnice: celostni nastop predavatelja (učitelja &profesorja), vaje nastopanja pred občinstvom, govoriti jasno, razločno, s poudarki, duhovito in brez mašil, sproščenost in spontanost ter humor kot orožje, doseganje prave mere v vseh prvinah govornega nastopa, očesni stik, kretnje, izbor besed in karizma govorca, glas - gospodar govora (tehnike diha in govora), strah pred nastopom, učinkovita priprava na govorni nastop, veščina nastopa s pomočjo računalniških projekcij, blišč in beda PowerPointa – zlorabe orodja PPT, kaj povem in kaj pokažem – modrost prepoznati razliko, je projekcija zgolj legalni »plonk ceglc«, zakaj je učitelj kljub vesoljski tehnologiji najmočnejši medij, vodenje z besedo in sodelovanje pri razpravi, obvladovanje sporov in čustvene vojne.


PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Izvedba programa udeležencu omogoča povečano sposobnost komuniciranja, javnega nastopanja, prepričevanja, samokritičnost, poznavanje in razumevanje socialnih sistemov (posebej procesov v vzgoji in izobraževanju), usposobljenost za raziskovanje v vzgoji in izobraževanju in razumevanje in uporaba kurikularnih teorij ter splošnega in didaktičnega znanja na predmetnem področju inovativnega in multidisciplinarnega razmišljanja.

program sprejel programski odbor: 21. 2. 2019, program sprejel svet zavoda: 4. 3. 2019

Program

Razrednik in pravo

VSEBINA USPOSABLJANJA:

V sklopu programa so udeležencem predstavljeni vsebinsko-tematski sklopi – avtonomnost in primarnost prava EU v povezavi z nacionalno zakonodajo, uporaba Zakona o splošnem upravnem postopku, zakonodaja in pravni akti v vzgoji in izobraževanju, izrekanje vzgojnih ukrepov in izdelava konkretnih različno stopenjskih ukrepov. 


PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Udeleženec pridobi nova znanja na področju prava EU in nacionalne zakonodaje, pozna pravne akte in jih implementira v šolsko delo, razvije pozitiven odnos do sprememb v zakonodaji in s tem do uvajanja sprememb, spozna pravne izraze, poglobi znanje o splošnem upravnem postopku in uporablja ZUP v praksi. 

Program

3D modeliranje in 3D printanje

VSEBINA USPOSABLJANJA:

Program obsega 3D oblikovanje izdelkov v programu Inventor, shranjevanje datotek v stl obliko, preverjanje modelov v Netfabb Autodeskovem programu in priprava modela za 3D printanje v programu MakerBot Print 3D Desktop Software. 3D modeli se bodo s PLA materiali printali na MakerBot Replicator +.


PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Cilj programa je usposobiti uporabnika za samostojno izdelavo 3D modelov, preverjanje le teh ter izdelava oziroma 3D printanje izdelkov s PLA materiali. Tako znajo udeleženci 3D parametrično modelirati posamezen del izdelka v celoto, znajo uporabiti napredno tehnologijo in software za preverjanje nastavitev 3D printanja. Pripravijo 3D model za printanje v ustreznem programu, nato tudi printajo 3D model ali prototip s PLA materiali.

Usposabljanje vključuje uporabo ključnih prednosti tehnologije 3D modeliranja in 3D printanja pri oblikovanju izdelkov različnih materialov, pogled skeliranih modelov realnih izdelkov.

program sprejel programski odbor: 26.11.2018, program sprejel svet zavoda: 11.12.2018

Program

Varno na spletu

VSEBINA USPOSABLJANJA:

Varnost na spletu, varna raba elektronske pošte in spleta (zaščita pred nevarnostmi, ki prežijo na spletu in preko elektronske pošte kot so izsiljevalski virusi, ribarjenje, kraja identitete, črvi…), prepoznavanje in obvladovanje spletnih prevar, varnostno kopiranje elektronskih podatkov uporabnikov.


PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Udeleženec spozna tveganja pri uporabi svetovnega spleta, pridobi znanje za varno elektronsko komuniciranje in varno uporabo svetovnega spleta, razvije digitalno pismenost, zna samostojno nadgrajevati znanje in spremljati novosti, izboljša komunikacijske veščine, izboljša kompetence na področju digitalne pismenosti. Udeleženec zna samostojno izbrati primerno orodje za opravljanje delovnih nalog in ob tem racionalno razporedi delovni čas. 

program sprejel programski odbor: 21. 2. 2019, program sprejel svet zavoda: 4. 3. 2019

Program

Tehnike komuniciranja in kompetence za vodenje

PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Udeleženec zna kvalitetno in uspešno sodelovati v skupini, kvalitetno in uspešno vodi različne skupnosti (sodelavci), izvaja kvalitetno in uspešno delo z različnimi skupnostmi, prevzema projektna dela s sodelavci, uspešno soustvarja skupnost, prepoznava mehanizme delovanja različnih skupin, izdela sociogram skupine, zna načrtovati delo skupine, vzpostavlja ustrezno distanco do svoje profesionalne avtonomije, uspešno uporablja različne stile vodenja, prepoznava konfliktne situacije, jih kritično oceni in ustrezno rešuje, uspešno vrednoti probleme in obvlada tehnike ustvarjalnega reševanja le-teh.

program sprejel programski odbor: 21. 2. 2019, program sprejel svet zavoda: 4. 3. 2019

Program

Vzdrževanje motorne žage

VSEBINA USPOSABLJANJA:

Teoretične in praktične vsebine usposabljanja so bile povezane s temami podiranja dreves v različnih debelinah in na različnih legah, obdelavo koreničnika, kleščenje, krojenje, prežagovanje podrtih dreves ter spravilo lesa. Nadalje je bila vsebina namenjena priostritvi, brušenju, nižanju globinskega zoba, glede trdote lesa,

Kleščenje, krojenje in prežagovanje podrtih dreves. Naučijo se pravilnega, varnega ter natančnega kleščenja in prežagovanja.


PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Udeleženci izboljšajo znanje o vzdrževanju in delovanju motorne žage, priostritvi verige; nadgradijo znanj e o brušenju verige motorne žage; prepoznajo kote ostrine, grebenske in bočne kote ter višine globinskih zob, spoznajo orodje za brušenje verige motorne žage, izboljšajo kompetence za varno delo. Pridobljene splošne kompetence pa so pravilna drža motorne žage, pravilna postavitev telesa pri podiranju drevesa, ergonomija delavca pri podiranju drevesa, natančnost pri delu, samokontrola izvedenega dela (pri podiranju dreves moramo znati kontrolirati sami sebe).

program sprejel programski odbor: 25. 2. 2019, program sprejel svet zavoda: 4. 3. 2019

Program

Osnove avtomatizacije z industrijskimi krmilniki

VSEBINA USPOSABLJANJA:

Udeleženci programa bodo pridobili in/ali izboljšali splošne in specifične kompetence na področju avtomatizacije. Splošne na področju konfiguracije strojne opreme za avtomatizacijo in programiranja PLK-ja, specifične pa izbor PLK-ja in razširitvenih modulov za določen proces, parametriranje PLK-ja in izdelava uporabniškega programa, povezava senzorjev in aktuatorjev na vhode in izhode PLK-ja ter izdelava programa za osnovne kombinacijske in koračne procese. Uporabljali bodo PLK Siemens serije S7-1200, simulator, operaterski panel serije Basic, programsko opremo TIA Portal, računalnik in drobni elektromaterial.


PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Cilj programa je spoznati prednosti uporabe PLK-ja v avtomatizaciji procesov, optimalni izbor PLK-ja in razširitvenih modulov za avtomatizacijo določenega procesa. Prav tako se udeleženci naučijo osnovne funkcije programiranja PLK-ja ter tudi programirajo PLK na primeru praktične naloge (osnovno kombinacijsko in koračno krmilje).

Udeleženci znajo izbrati optimalni PLK in razširitvene module za določeni program, parametriranje PLK-ja in izdelava uporabniškega programa, znajo povezati senzorje in aktuatorjev na vhode in izhode PLK-ja ter izdelati program za osnovne kombinacijske in koračne procese.

program sprejel programski odbor: 26.11.2018, program sprejel svet zavoda: 11.12.2018

Program

Viličar v visokoregalnih skladiščih

VSEBINA USPOSABLJANJA:

Predstavitev različnih vrst skladišč oz. možnosti skladiščenja; ustrezna prostorska zasnovanost skladišča; poznavanje delovnih strojev – vrste viličarjev in njihove konkretne specifike, s poudarkom na zmožnosti dvigov in stabilnosti stroja; prostorski načrt v povezavi s požarnim redom, s poudarkom na dovoljenih območjih gibanja viličarja; ustrezno vzdrževanje delovnih strojev; ustrezno vzdrževanje skladiščnih regalov; varstvo pri delo delavca, glede na specifike delovnega mesta v povezavi z delovanjem viličarja; ustrezna varovalna oprema tako delavcev, kot tudi viličarja in drugih strojev povezanih z njim; praktični prikazi ustreznega skladiščenja; praktični prikazi ustreznega dela z viličarjem, s poudarkom na visokih dvigih; ozaveščenost pogojev delodajalca, skoncentriran na omenjeno panogo.


PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

S programom bodo udeleženci poznali vrste skladišč s poudarkom na strukturiranih višinskih skladiščih; organizacijo in razporeditve dela v tovrstnih prostorih; delovno opremo delavca samega in tudi vseh vrst viličarjev; ozaveščeni bodo o možnostih tveganja na posameznem delovnem mestu in posledično ustrezno reagiranje v primeru nevarnosti; temeljito spoznali viličarje oz. stroje, s katerimi je delavec v kontaktu – njegove zmožnosti, pomanjkljivosti in način delovanja; dodatno preudarnost pri procesu skladiščenja na višjih točkah v skladišču; sposobnost dodatne lastne kreativnosti in obvladovanja svojega delovnega položaja z obzirom na okolico; večja produktivnost v krajšem časovnem obdobju na varen in strokoven način; večja intelektualna preudarnost in reagiranje v primeru nesreče.

program sprejel programski odbor: 21. 3. 2019, program sprejel svet zavoda: 26. 3. 2019

Program

Oblikovanje tekstila

VSEBINA USPOSABLJANJA:

Poznavanje slovničnih struktur neobhodno potrebnih za komuniciranje v tujem jeziku; poznavanje specifičnega in splošnega besedišča, potrebnega za opravljanje pedagoškega poklica ali za lažje pisno sporazumevanje z zunanjimi dejavniki (novimi delodajalci, poslovnimi partnerji), poznavanje vsakodnevnih jezikovnih struktur za lažje ustno komuniciranje z zaposlenimi – tujci; načrtovanje in priprava lastnega obsega besednega zaklada, temelječega na bodočem polju sodelovanja, komuniciranje v tujem jeziku v skupini. Program je sestavljen tako iz teoretičnega dela kot iz praktičnega usposabljanja za šivanja in popravljanja, predelavo oblačil, izdelavo prevlek, okrasnih blazin, torbic, toaletnih torbic. Znanja, potrebna za opravljanje poklica predstavljajo poznavanje delovanja šivalnih strojev, njihovo ustrezno izbiro in pripravo za delo, zlasti pa uporabo (zlasti njegovo uporabo). To znanje bo delavcu dalo občutek za kvalitetno izdelavo in predelavo. S tem znanjem bo znal varno upravljati in rokovati s stroji in strojnimi napravami. Poznavanje tekstilij-osnovnih in pomožnih materialov, od njihove zgradbe, lastnosti in izbire do uporabe je prav tako nujno. S tem znanjem bo delavec znal svetovati uporabnikom pri izboru, vzdrževanju in uporabi tekstilij. Ustrezno izbrane in kombinirane tekstilije dajo dodatno vrednost posameznim izdelkom in poviša cenovno vrednost produktov. 

Velik vsebinski poudarek je na zagotavljanju varnega in zdravega dela. Skozi teoretični in praktični del, udeleženec spozna načine in pravilno izvedbo opravil za predelavo, dodelavo oblačil in pomožnih dodatkov v okrasitvi doma, oblačil, torb, torbic. Vso znanje zna strniti in preko tega znanja zna popraviti reciklirati in predelovati oblačila. Prav tako z ustvarjanjem krepi čut za estetiko, iznajdljivost… 


PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Udeleženec načrtuje, pripravi, izvede in kontrolira lastno delo, upošteva ukrepe za racionalno rabo energije, materiala in časa, varuje zdravje in okolje, vzpostavlja kooperativen odnos s predpostavljenimi in sodelavci, razvija podjetne lastnosti, spretnosti in vedenje, postavi diagnoze o stanju izdelka z uporabo sodobnih orodij in instrumentov, vzdržuje in predela izdelek na način, ki zagotavlja varno uporabo strojev in naprav, popravlja oblačila in dodaja okraske in svetuje strankam v zvezi z nakupom, popravilom in vzdrževanjem oblačil, modnih dodatkov ter tekstilij za dom in prosti čas.

Program

Priprava jedi za predšolske otroke

VSEBINA USPOSABLJANJA:

Usposabljanje je zajemalo praktični in teoretični del z naslednjo vsebino: priporočila za zdravo prehrano predšolskih otrok, izbira ustreznih živil in tehnoloških postopkov pri pripravi jedi, sestavo jedilnikov za različne letne čase, praktična priprava jedilnikov, porcioniranje in postrežba.


PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Udeleženec zna pripraviti jedilnike za malčke (od 1 do 3 let) in jedilnike za predšolske otroke (od 3 do 6 let), zna pripraviti jedilnike iz sezonskih živil za različne letne čase, zna izbrati primerna živila (z manj sladkorja, manj soli, manj nezdravih maščob, brez aditivov, z več zelenjave in sadja) in tehnološke postopke za pripravo jedi pri posameznih dietah, zna prebrati deklaracijo na industrijsko pripravljenih živilih, zna pripraviti zdrave zajtrke, zna pripraviti jedi v skladu s priporočili, jih porcionirati in servirati.

Program

Temelji zdrave prehrane in zdravega jedilnika

VSEBINA USPOSABLJANJA:


Teoretični del:

  1. Modul: Temelji prehrane, prebava, presnova
  2. Modul: Največji miti zdrave prehrane
  3. Modul: Vpliv hrane na možgane in vzdržljivost pri športu
  4. Modul: Strupi v hrani
  5. Modul: Učenje branja etiket
  6. Modul: Zdrava izguba telesne teže - hujšanje
  7. Modul: Post in avtofagija
  8. Modul: Pravila za sestavo zdravega jedilnika, hujšanje in vzdrževanje teže


Praktični del:

  1. individualno delo z udeleženci in udeleženkami usposabljanja,
  2. beleženje dnevnika prehrane doma (online delo) in online diskusija,
  3. priprava individualnega jedilnika v praksi 
  4. priprava zdravih obrokov v praksi - delavnica


PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Udeleženci bodo z uspešno zaključenim usposabljanjem razumeli pomen posamezne hrane, njeno vlogo v telesu in znali ločiti med dobrimi in slabimi živili, osvojili temeljne zakonitosti uravnotežene prehrane, prebave in presnove ter vpliva prehrane na počutje.

Udeleženci usposabljanja se bodo naučili priprave zdravih in uravnoteženih obrokov v praksi, s katerimi lahko nadzirajo svojo telesno težo ali enostavno le skrbijo za svoje zdravje in počutje.

Z osvojenim praktičnim znanjem bodo lažje razumeli svoje prehranske navade in povečali svojo učinkovitost pri delu.

program sprejel programski odbor: 28. 3. 2019, program sprejel svet zavoda: 1. 4. 2019

Program

Izboljšava jezikovnih kompetenc v komunikaciji in korespondenci v tujem jeziku

VSEBINA USPOSABLJANJA:

Poznavanje slovničnih struktur neobhodno potrebnih za komuniciranje v tujem jeziku; poznavanje specifičnega in splošnega besedišča, potrebnega za opravljanje pedagoškega poklica ali za lažje pisno sporazumevanje z zunanjimi dejavniki (novimi delodajalci, poslovnimi partnerji), poznavanje vsakodnevnih jezikovnih struktur za lažje ustno komuniciranje z zaposlenimi – tujci; načrtovanje in priprava lastnega obsega besednega zaklada, temelječega na bodočem polju sodelovanja, komuniciranje v tujem jeziku v skupini. 


PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Udeleženec pridobi jezikovno samozavest za uporabo angleškega jezika med delovnim procesom; pozna izraze in specifično terminologijo v angleškem jeziku, izboljša sposobnost govorne in pisne komunikacije v angleškem jeziku na svojem strokovnem področju, razume različne osnovne govorne in/ali pisne situacije v tujem jeziku ter se zna nanje odzvati, obvlada potrebne slovnične strukture za lažje komuniciranje v tujem jeziku, obvlada strokovno besedišče, potrebno za nadaljnje delo in komuniciranje, obvlada členjenje tekstov in razlag ter tvori lastne slovnične strukture s tujim jezikom.

program sprejel programski odbor: 21. 2. 2019, program sprejel svet zavoda: 4. 3. 2019

Program

Excel za napredne uporabnike

VSEBINA USPOSABLJANJA:

Usposabljanje je zajemalo naslednje vsebine: uvod in možnosti programa Excel, hitre bližnjice in najuporabnejši triki, zaščita na nivoju listov in celic, tiskanje v PDF in pošiljanje po elektronski pošti, 3D formule in povezave v izračunih, računanje z datumi, zahtevne funkcije (IF, VLOOKUP, IFERROR ...) in njihovo gnezdenje, napredni grafični prikaz podatkov, pogojno oblikovanje števil, sparkline grafikoni, oblikovanje zahtevnih grafikonov (vrtilni grafikon, sekundarna os ...), napredne funkcije vrtilnih tabel (slicers, več izračunov, časovni trendi ...) in uporaba večnivojskega razvrščanja za pregled obsežnih seznamov podatkov.


PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Udeleženec pozna izvedbo operacij s podatki, uporabo naprednih funkcij, analizo podatkov z vrtilnimi tabelami, izdelavo prilagojenih grafikonov, izpis podatkov.S programom so udeleženci dosegli splošne kompetence, kot so lasten profesionalni razvoj, aktivno prevzemanje odgovornosti za osebni in strokovni razvoj, učinkovito reševanje problemov, kritično in analitično mišljenje, motivacija – prevzemanje pobude in iskanje novih priložnosti, načrtovanje in organizacija - postavljanje jasnih in realnih ciljev, izdelava načrta za dosego ciljev, samoiniciativnost - aktivno iskanje priložnosti za lasten doprinos k rezultatom.

program sprejel programski odbor: 30. 10. 2018, program sprejel svet zavoda: 6. 2. 2020

Program

Sodobna priprava hrane

VSEBINA USPOSABLJANJA:

Usposabljanje je zajemalo praktični in teoretični del z naslednjo vsebino: mehanska in toplotna obdelava živil na sodoben način, oblikovanje jedilnikov po sodobnih smernicah in za različne uporabnike, delo v kuhinji, HACPP sistem in varstvo pri delu, priprava jedi.


PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Udeleženec pozna sodobne mehanske in termične postopke, obvlada različne naprave in stroje potrebne pri postopkih sodobne priprave hrane, samostojno načrtuje jedilnike skladno s sodobnimi trendi priprave hrane, pozna možnosti vključitve tradicionalnih in sezonskih jedi v jedilnike, predvsem v juhe, omake in enolončnice, zna prepoznati ekološko pridelano hrano, zna nadgraditi osnovne kuharske postopke.

program sprejel programski odbor: 30. 10. 2018, program sprejel svet zavoda: 6. 2. 2020

Program

Delovna neučinkovitost!

Nepravilno prehranjevanje in psihična nestabilnost- vzrok ali posledica

PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Udeleženec razume pomen in vpliv posamezne hrane, prehrane kot odvisnosti, njeno vlogo v telesu in hormonsko neravnovesje, zna ločiti med dobrimi in slabimi živili, pozna temeljne zakonitosti uravnotežene prehrane, prebave in presnove ter vpliva prehrane na počutje. Udeleženec zna pripraviti zdrave in uravnotežene obroke v praksi, s katerimi lahko nadzirajo svojo telesno težo ali enostavno le skrbijo za svoje zdravje in počutje. Udeleženec razume svoje osebne prehranske navade in kako lahko le te povečajo ali zmanjšajo učinkovitost pri delu.

program sprejel programski odbor: 30. 10. 2018, program sprejel svet zavoda: 6. 2. 2020

Program

Varno delo z viličarjem 

PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Prepoznavanje lastnosti paletizacije, poznavanje bencinskih in dizelskih, plinskih in ročnih viličarjev ter viličarjev na električni pogon, usposobljenost za prepoznavanje vseh lastnosti viličarjev, usposobljenost za varno uporabo vseh lastnosti, ki vplivajo na varnost pri delu, poznavanje in praktična uporabnost stabilnosti, lastnosti vseh sil, ki delujejo pri delu z viličarjem, zmožnost pravilne izbire viličarja glede na potrebo dela, pozna vse obveznosti, s katerimi mora biti upravljalec seznanjen pred uporabo, sposobnost načina pravilne organizacije prenašanja raznovrstnih bremen. Pridobljena znanja in veščine so podlaga za pristop k opravljanju izpita. 

program sprejel programski odbor: 30. 10. 2018, program sprejel svet zavoda: 6. 2. 2020

Program

E-zgodba in ustrezna priprava e-gradiva za učinkovito komuniciranje

PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Udeleženec okrepi pravopisne in slogovne zmožnosti ter zmožnosti pisanja neumetnostnih besedil. Prepoznava oblike in značilnosti zapisa zgodb ter uporabo komunikacijskih poti, primernih za posredovanje e-zgodbe, pozna orodja za pripravo e-bralne strategije, ozavešča prebrano, spodbuja raznolike in poglobljene tehnike dela z besedilom in posnetki, spodbuja bralno pismenost, prepoznava potrebno obliko e- zgodbe kot pedagoško orodje, raziskuje pomen in dodano vrednost oblikovane e- zgodbe za predšolske otroke/ učence/ dijake, spoznava ključne elemente dobre zgodbe, krepi in razvija svoje profesionalne veščine oblikovanja in postavljanja e-gradiva, prepozna bistvena vprašanja, ki služijo kot smernice pri oblikovanju in uprizarjanju e-zgodbe ali pravljice, zna po opravljenem izobraževanju v grobem strukturirati svoj ustvarjalni proces e- zgodbe (s čim začnem in kako nadaljujem). 

program sprejel programski odbor: 15.02.2022

program sprejel svet zavoda: 17.02.2022

Program

E-zgodba in ustrezna priprava e-gradiva za učinkovito komuniciranje

PRIDOBLJENE KOMPETENCE:

Udeleženec okrepi pravopisne in slogovne zmožnosti ter zmožnosti pisanja neumetnostnih besedil. Prepoznava oblike in značilnosti zapisa zgodb ter uporabo komunikacijskih poti, primernih za posredovanje e-zgodbe, pozna orodja za pripravo e-bralne strategije, ozavešča prebrano, spodbuja raznolike in poglobljene tehnike dela z besedilom in posnetki, spodbuja bralno pismenost, prepoznava potrebno obliko e- zgodbe kot pedagoško orodje, raziskuje pomen in dodano vrednost oblikovane e- zgodbe za predšolske otroke/ učence/ dijake, spoznava ključne elemente dobre zgodbe, krepi in razvija svoje profesionalne veščine oblikovanja in postavljanja e-gradiva, prepozna bistvena vprašanja, ki služijo kot smernice pri oblikovanju in uprizarjanju e-zgodbe ali pravljice, zna po opravljenem izobraževanju v grobem strukturirati svoj ustvarjalni proces e- zgodbe (s čim začnem in kako nadaljujem). 

program sprejel programski odbor: 15.02.2022

program sprejel svet zavoda: 17.02.2022

Program
Share by: